,
Zgwintowana śruba trzymająca siedzenieNiszczarka do gĹowy
Panowie pozwolę sobie przekopiować post z mojekawasaki.pl
Szanowni koledzy i koleżanki, wczoraj biorąc się za wyciąganie akumulatora... zgwintowałem śrubę trzymającą siedzenie kierowcy. To ta śruba, znajdująca się w zadupku co przykręca dwa bolce trzymające siedzenie. Cóż ułańska fantazja mnie poniosła po paru piwkach i wyszło jak wyszło nie chce się zagłębiać w temacie bo mi żal Macie jakieś pomysły jak tą cholerną śrubę odkręcić bo już nawet do głowy w ramach zbytku wolnego czasu w pracy naszła mnie rozkmina żeby złamać w połowie siedzenie i wtedy jakoś dałoby radę pokombinować, taka hardkorowa wersja wydarzeń jest tylko w ostateczności. Pomóżcie ! Ale ukręciłeś łeb tej śrubie? a gwint został że nie możesz jej teraz wykręcić? Makos łeb jest cały. Po prostu klucz się ślizga i nie chce za cholerę złapać. A tam nie ma miejsca żeby chwycić kleszczami, trzeba z góry jakoś próbować ją wykręcić. Jutro za dnia wrzucę zdjęcie to będzie widać dokładnie co i jak. Potrzebujesz trzy podstawowe narzędzia: 1) wiertarka 2) punktak 3) wiertło odrobinę mniejsze niz średnica śruby np. do śruby 8mm. wiertło 7mm. lub 6,5mm. punktujesz wiercisz rozwalasz pozostalość śruby i włala. Dobry pomysł juby ! jutro się za to zabieram. Ale na trzeźwo i na spokojnie Daj zdjęcie, bo może pójdzie "ruskim kluczem" - młotek i przecinak (mały). Może da się to jeszcze odkręcić Warto dopisać jeszcze do tego co napisał Juby: 4) gwintownik, warto poprawić po rozwiercaniu gwint. Czasami wiertło może lekko zejść. dnia Śro 19:58, 22 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy I może wcześniej pryśnij jakimś WD-40! tylko rozwiercić mniejszym wiertłem , można nabić w otwór klucz gwiazdkę i wykręcić powodzenia Usunięcie śruby trzymającej siedzenie w zecie jest bardzo proste. Jest to śruba M6 i metoda jaką podał juby jest najskuteczniejsza, tylko wiertło może być średnicy 6 - 6,5 mm. Wystarczy nawiercić sam łepek śruby na głębokość 5 - 6 mm tak aby sam odpadł, z pozostałej części śruby da się uchwyt siedzenia zsunąć, resztę śruby, czyli 12 -15 mm części gwintowanej czasami daje się usunąć nawet bez użycia narzędzi. można jeszcze sie migomatem bawić i przyspawać np klucz lub pręt do łba i kręcić tylko jak w pobliżu są plastiki to musisz wszystko starannie zabezpieczyć i spawać seriami chłodząc śrube żeby czegoś nie popsuć (akumulator musi być wyjęty żeby spięcie nie poszło) A widzisz juby ! tu jest problem akumulator po operacji dostania się do niego dopiero będę mógł wyjąć Kupiłem klucz do takich zgwintowanych śrubek. Na razie niestety TRZEBA sprzątać w domu inaczej nie wypuszczą haha no to życzę Ci jakiś krasnali co to posprzątaja za Ciebie Żebys mógł się delektować pracą przy zecie Mozesz jeszcze sprobowac jesli masz jakis dremelek czy cos, zrobic szczeline i duzym srubokretem to wykrecic Jeszcze jest taka opcja i chyba było by najlepiej według mnie http://www.narzedziak.pl/yato-wykretaki-do-zerwanych-srub-m3-m24-yt-0590.html i można to założyć na wiertarkę lub ręcznie można kręcić, kręcisz w lewo a wiertło się wkręca, po chwili gwint śruby puszcza i się wykręca no.... he he trochę nakręciłem ale chyba wiesz o co chodzi dnia Czw 15:55, 23 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz wykretak dobra sprawa ale dobre to koszt ponad 100zł a te liche potrafią pękać i wtedy pies zdech bo wykretaka juz nie rozwiercisz No! wszystko jest już porobione. Pamiętałem, że oprócz grubej nasadki dziesiątki miałem jeszcze taką samą tylko cieńszą. Panowie przekopałem cały garaż w poszukiwaniu tej małej szajbki ! a jakie skarby po drodze znalazłem hahaha ! Kompletne sprzęgło do FIATA 125p, NIEODPAKOWANE jeszcze ! data produkcji 1987 ! rówieśnik Wracając do sprawy, to trochę się pomocowałem, popsikałem wd40 i dało radę. Dzięki za rady koledzy, jestem wdzięczny ! Pozdrawiam! No to git ...i nie chadzaj podpity do Zeta,bo znowu coś zepsujesz! Pozdrawiam serdecznie! |
Podstrony
|