,
zawleczka bolca klockow hamulcowych / zly plyn..Niszczarka do gĹowy
(Wybaczcie przed chwila ten post byl umieszczony w zlym dziale..)
Witam kolegow Ledwo czlowiek sie zarejestrowal i juz ma problem. Mianowicie wczoraj wymienialem klocki hamulcowie z przodu i.... I pierwsza sprawa to taka ze z jednej stronyzgubilem zawleczke sprezynowa ktora wchodzi w sworzen..aby wszystko trzymalo sie kupy wlozylem tymczasowo taka zwyka z wyginanymi koncowkami.Nie uzywam motocykla aktualnie wiec obaw nie mam o ewentualne skutki uzycia nieprawidlowej czesci ale zapytam czy to musi byc oryginalna zawleczka czy to co tam wstawilem tez pelnilo by swoja funkcje prawidlowo? Wiem ze to hamulce i ze zartow nie ma, nie zamierzam oszczedzac na bezpieczenstwie, pytam z czystej ciekawosci... Druga sprawa jest taka ze po wyjeciu starych klockow chcialem wcisnac tloczki na miejsce..Uzylem malego scisku stolarskeigo bo palcami nie szlo..I ladnie tloczki weszly na swoje miejsce z tym ze gdy wstalem z ziemi to na kierownicy i baku nie wiadomo skad pojawil sie plyn hamulcowy! Po malym sledztwie okazalo sie ze wyszedl przez zbiorniczek..Domyslam sie ze podczas wciskania tloczkow.Czy takie cos mialo prawo nastapic? Trzecia sprawa to to ze chcialem uzupelnic plyn i tak jak chcialem tak tez zrobilem z tym ze po chwili zorientowawszy sie ze ten ktory kupilem to...DOT 5.1... Nie pytajcie jak to sie stalo...poprostu tak jakos wyszlo, wpadlem do sklepu i zlapalem pierwszy ktory byl pod reka...Pytanie moje brzmi tak: jesli w zbiorniczku byl DOT4 a ja dolalem doslownie 15ml DOT5.1 to czy moze miec to wplyw na jakosc hamulcow/stan techniczny podzespolow? Najchetniej bym wypompowal caly plyn i wlal nowy ale po wczorajszym nie wiem czy chce sie tego wogole tykac. Z gory dzieki za pomoc. Nie wiem jak z zawleczką, bo nie znam budowy zacisku małego przed-liftowego zeta, ale jeśli chodzi o wyciek płynu ze zbiorniczka to wydaje mi się to całkiem możliwe. Przy wciśnięciu tłoczków ściskiem, poziom płynu w zbiorniczku podniósł się, uszczelka nie dała rady i puściła płyn, następnym razem przed ściśnięciem tłoczków w zacisku, odkręć pokrywkę zbiorniczka i za pomocą strzykawki odciągnij trochę płynu, wtedy przy wciskaniu tłoczków, kiedy poziom płynu podniesie się nie wyleci on na zewnątrz co do sprawy z płynem to nie martw się, płyn DOT 4 i DOT5.1 sa razem mieszalne, tym bardziej, że dolałeś go tak małą ilość to nie powinno sie nic złego zadziać, ale skoro nie wiesz kiedy płyn był ostatnio wymieniany to dla świętego spokoju wymień cały płyn na nowy Serdeczne dzieki Perla. Z zawleczka nie bedzie juz problemu bo kupilem nowy sworzen wraz z tym pinem. Z tym wyciekiem to nie pomyslalem..faktycznie wystarczylo zdjac pokrywke..Madry polak po szkodzie ( zobaczymy na jak dlugo..) Uspokoiles mnie z tym pomieszaniem plynow bo w sumie to mialem go przepompowac ale jakis tak brak mi odwagi..Nie chce namieszac do takiego stopnia ze w przyszlym tygodniu dostane lejce na motur a motur bedzie stal bo hampli brak.Zatem poki co to zostawiam tak jak jest..Chyba ze na weekend po dwoch piwach przyjdzie mi odwaga i zmineie ten plyn Teraz tylko sie zastanawiam czy ten ktory sie wylal na bak i na rame bedzie mial jakis wplyw na lakier..W prawdzie zmylem go bardzo szybko jednak jako ze nigdy wczesniej nie zmienialem to nie wiem czy w razie rozlania agresywnosc plynu pokazuje sie od razu czy po jakims czasie.. Raz jeszcze dzieki za pomoc. I jesli jeszcze mozna krotkie pytanko: Podczas zmiany plynu z przodu-czy jest istotna kolejnosc zaciskow gdy wypompowuje sie plyn? Pzdr dnia Czw 13:28, 18 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz Kolego,masz cały tutorial wymiany plynu,czyszczenia zacisków,wymiany klocków, wystarczyło poszukać: http://www.z1000.fora.pl/problemy-techniczne-z1000-z1000sx,11/szybki-przeglad-przednich-zaciskow-ham-wymiana-klockow,5663.html O jakie śliczne Serdecznie dziękuję, zapewne skorzystam |
Podstrony
|