, Wyzwalanie modułu przerywaczem ďťż

Wyzwalanie modułu przerywaczem

Niszczarka do głowy
Witam

Po długich bojach z elektronikiem na impulsator musiałem zaniechać dalszych prac do czasu zakupu magneta z "fabrycznym cyckiem wyzwalającym" bo mój magnesik odpadł 15km od domu resztę historii się chyba domyślacie... Tak więc nie chcę ryzykować kolejnego maratonu z 80kilowym złomem u nogi.

Zatem do sedna.

Zrobiłem moduł wg schematu

http://www.stronamarcina.yoyo.pl/modul.jpg

Montują go do Rometów, Komarków i innych pierdopędów z wewnętrzna cewka WN (bez cewki butelkowej). Jak widać ładowanie CDI jest brane z obwodu WN w cewce zapłonowej, a impuls z uzwojenie NN w/w cewki sterowany przerywaczem.
Niby proste, banalne i w ogóle...

Ja posiadam cewkę CDI (tą co nawijałem) która ładuje kondensator. Wyzwalanie natomiast podkradam z cewki do ładowania aku 12V 35W.
I tu następuje zgrzyt :/ Po poskładaniu modułu iskra była mocna, gruba lecz tylko przy b. małych obrotach magneta czyli bardzo łagodnym i słabym kopie (sądzę że nawet poniżej 500RPM) przy normalnym kopie iskry brak do czasu spadnięcia obrotów. Wymieniłem diody na wejściu ładowania na BY255 i git iskra jest tak jak trzeba. Moto odpaliło wykręciłem go na 3.5-4k RPM i symfonia zdychacza (buu bu bu buub) i zgon. Rozkminiając co jest grane wymieniłem diody na drodze impulsu oraz elektrolit. Moto odpaliło lecz historia się powtórzyła.

Elementy jakie zamontowałem :
-BT151 800V
-Diody na wejściu ładowania BA159
-Pozostałe 1N4137
-Kondensator 1u 400V
-Cewka ładowania nawijana samemu (przy mocnym kopie daje 110-120V)
-Zasilanie do impulsu (wg schematu z cewki nn) idzie z cewki ładowania 12V

Po "modyfikacjach" pozmieniałem diody na :
-Ładowanie BY255
-Impuls BY299

Kondensator, tyrystor oraz cewka "współgrają ze sobą bo na impulsatorze działało w prawidłowo.

Dlatego moja prośba taka jak przystosować pierwszy lepszy moduł np od Czajnabajka do pracy z przerywaczem ?

Fabryczny układ to układ zamknięty czyli platynki zwarte do masy w momencie otwarcia następuje iskra.


schemat ... nie wiadomo co jest co z cewkami statora .. nie da się tego normalnie narysować ??/ zbyt duże napięcie przy starcie .... przecież przy wejściu na obroty cewki generują około 1000 V !! jeśli przy starcie Masz 200 ... napięcie rośnie proporcjonalnie do obrotów....
No to jakim cudem jak miałem zrobiony moduł wg schematu do Yamahy DT na impulsator to "wszystko" działało tylko :
1. Miałem problem z rozruchem (za niskie napięcie z impulsatora)
2. Odpadł magnes na magnecie

Po rozruchu na pych i trzymaniu silnika na obrotach nie było żadnych oznak za dużego napięcia, a diody były najzwyklejsze 4007, tyrystor, kondensator ten sam.

Co do schematu nie ja go rysowałem Posiadam też inny schemat "tego samego" modułu jedynie elektrolit i kondensator główny są inne.

http://marcek20.ovh.org/zaplon1_m.jpg
Nie musi być magnesu weź przewierć koło w miejscu gdzie nie ma magnesu i daj śrubkę m4 łbem do czujnika



Nie musi być magnesu weź przewierć koło w miejscu gdzie nie ma magnesu i daj śrubkę m4 łbem do czujnika

Tak tylko wtedy rdzeń impulsator musi być namagnesowany lub mieć magnes a ja się kapłem że go zapomniałem dać jak już żywica mi wyschła :/ Poza tym generował on za niskie napięcie.

Jedno mnie jeszcze ciekawi wszędzie piszecie że impulsator ma mieć ok 100-200om, a impulsator w Simsonie to 2 cewki przeciwsobne i każda po 15om.
Inna konstrukcja po prostu Nie lepiej czujnik z alledrogo za 9zł do chińczyka (on ma magnes) i patent ze śrubką? 500V super wynik
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl