,
Simson CDI Full Home MadeNiszczarka do gĹowy
Witam
Przerabiam silnik Simsona na zapłon CDI bezstykowy o ile w kwestii technicznej nie mam problemów to w kwestii elektronicznej drobny. Do sedna. Moduł jaki chce zastosować to (chyba) fabryczny moduł z Yamahy DT ?? 79r I teraz kilka pytań : -Czy zamiast NTE 5457 i diod mogę bezproblemowo zastosować BT151 800R i 1N4007 gdyż takowe elementy posiadam ? -Czy cewka z przekaźnika 325Ohm bedzie w stanie wysterować ten moduł ? -Czy obrotomierz (Lumel MS10 z PN Caro) mogę podpiąć pod wejście impulsów z impulsatora ? dnia Wto 1:37, 09 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz 1 Możesz zastosować te elementy 2 Powinna go wysterować ale może pojawić się coś takiego że nie będzie się wkręcać silnik na obroty wtedy trzeba sygnał z impulsatora zwierać przez rezystor do masę(dobrać doświadczalnie ) Jaki to obrotomierz bo było kilka (daj fotki ). Witam Zdjęć elektroniki obrotka nie posiadam jako-tako, zrobić niestety też nie mogę bo ich najzwyklej nie wyśle (drobne problemy z internetem) lecz posiadam film na YT http://www.youtube.com/watch?v=FgEbGyshVBU&feature=channel_video_title Co do tej ceweczki z przekaźnika jak to mówisz jak nie będzie śmigać jak powinno to koniec co idzie do masy puścić przez opornik tak ? A jeszcze się upewnię te elementy mogę wsadzać bez innych modyfikacji ? dnia Czw 20:32, 04 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz Tak możesz bez modyfikacji, obrotomierz podpinasz raczej pod wyjście CDI. Teraz kolejna sprawa zasilania. Nie mam cewki do ładowania CDI i dlatego chcę zastosować transformator tylko właśnie jaki byłby dobry ? Mam kilka różnych wymiarowo nie wszystkie znanych parametrów. TS6/10 (ale chyba Tata przy nim kiedyś grzebał), z przetwornicy do świetlówki w faksie, z zasilaczy ATX, 230/9 200mA (zgrabny malutki tylko czy nie za słaby ? ) i trafka z przetworników w żarówkach energooszczędnych takie mikrusy szerokość 17mm, grubość 13mm, wysokość 12mm. Który z podanych mógłby się nadać (prócz TS bo ten to na pewno) ? Zależy mi na tym by to upchać w jak najmniejszej obudowie. To tak 200mA to za mało , poszukaj czegoś z radia , te z żarówek to są na wysokie częstotliwości i normalnie tego nie zasilisz z napięcia zmiennego. Czyli zostaje TereSka :/ Idę dalej odwijać cewkę z przekaźnika do ~125Ohm... Testuj od 400ohm czy odpala i chodzi normalnie . Jak możesz to zmierz drucik na nim i napisz jaki jest dnia Nie 20:06, 07 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz Czyli na testy muszę poczekać do 10-tego gdyż w baku Kalahari mam A drucik czym to zmierzyć jak to grubości włosa... Mikrometrem Kali nie posiadać A jakbym chciał nawinąć sobie przetwornicę ? To jakimi drutami i ile zwoii ? Bo ni w ząb ni w oko mi wielkościowo ten TS6/10 nie widzi się... dnia Nie 22:44, 07 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy Do przetwornicy potrzeba jeszcze układ , poczytaj sobie temat o suzuki LT 200 tam była o tym mowa. Przetwornica daje ok. 200 - 300V napiecia. Dokładnie Ci nie podam, ponieważ w różnych wersjach różnie to się układało. Trafo przetwornicy jest nawijane od zera. Uzwojenie wtórne to ok. 300 zwojów, natomiast pierwotne - jedno chyba 30 zw, a drugie 20. Tego nie jestem pewien, bo obecnie robię na trochę innym układzie i transformatory są inaczej nawijane. Ale chyba wiele się nie pomyliłem.Z tego co pamiętam, nie jest to takie krytyczne. Napisałem do niego o dokładny schemat. Powiem że na tym module moto mi śmigało bezproblemowo lecz przerywacz nie wyrabiał już przy 10k RPM gdzie silnik dopiero zaczynał oddawać moc (Rezonans) dnia Wto 14:24, 09 Sie 2011, w całości zmieniany 4 razy Tu jest ogólna zasada działania tej przetwornicy http://www.zaplon.fora.pl/images/galleries/10145909324e4128aad8b28-893098-wm.gif układ wpada w oscylacje , częstotliwość zależy od kondków. Otrzymałem schemat od wyżej wspomnianego kolegi na którym się wzorował. Z tym że sterowany przerywaczem. Wytargaj z modułu przetwornicę i daj do zwykłego CDI Ja jak miałem czujnik robiony hand made :d to miałem ukłąd wzorujący się na CDI simsona. dnia Wto 23:15, 09 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz Dokładnie tak też zrobię dałem schemat dla potomności Jaki rdzeń ma ten trafek z tego układu? Ten z modułu jaki miałem ma ferryta ok fi 10mm wysokości 15mm i działało b. dobrze. Ja to nawinę na rdzeniu EI z trafka z zasilacza ATX dnia Śro 0:02, 10 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz Może weź zrób jaką dokumentacje Działa Nieco zmodyfikowałem schemat Cewka nawinięta na rdzeń trafo z zasilacza ATX , zamiast 400zw drutu 0.2mm nawinąłem 410zw drutem 0.1mm, tranzystor PNP dałem BD902 na radiatorku. Napięcie na kondensatorze 260V w stanie spoczynku (brak iskry) Stanowisko testowe : -Trafo 230/12V -Silniczek krokowy jako impulsator -Cewka WN z Poloneza 1.4 (Rover) Miotało iskrami 2h i trafo przetwornicy zimne, radiator lekko ciepły. Rano wrzucę fotki, kompletny schemat oraz wzór płytki. Koszt jaki poniosłem to 6zł za kondensator 1u/400V reszta z rozlutu Dla testu zamontowałem też tyrystor TIC126M również działało bezproblemowo jednak wróciłem do BT Jeszcze tylko zmontować impulsator i przetestować, ale to dopiero jak dostanę nowe magneto. dnia Sob 2:07, 13 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy Po testuj może inne kondki w przetwornicy i zobacz co się dzieje. A jeszcze się spytam w którym momencie impulsator wytwarza impuls ? Gdy magnes "wbiega w oko" znajduje się centralnie czy jak "wybiega" ? Dodam że impulsator będzie zewnętrzny, a magnes naklejony na obwód magneta. U mnie było tak że jak "wbiegał" , to już sobie musisz obczaić . Hmmm jedno mnie niepokoi przy podpięciu wejścia impulsu do "+" transformatorka którym to zasilam na stole (czyli ok 3.5k RPM) napięcie na kondensatorze oscyluje w granicach 70-75V (fakt iskra skacze stabilnie na świecy o szczelinie 1.2mm oraz 0.5mm) boje się co będzie przy wyższych obrotach, czy da radę naładować go w tak krótkim czasie :/ Zrobiłeś impulsator z zasilacza sieciowego ? Zrób sobie generator impulsów na ne 555 na np 12 krpm jak iskrę będziesz miał non stop to powinno iść Tu http://www.zaplon.fora.pl/images/galleries/1628258134e059fb42b3f6-991412-wm.gif masz jeszcze zrób tak na rysunku na wyjściu trafa masz diodę i rezystor i mierz napięcie pod takim obciążeniem. dnia Nie 23:12, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy Schemat generatora mam 8-200Hz tylko nie mam weny by płytkę wytrawić :/ A impulsator nie z zasilacza tylko czyste gołe trafo 230/9VAC, jeden koniec na masę drugi jako impuls. Tak się obrotomierze kalibruje po przeróbkach w warunkach typowo "polowych" Dodano 02.09.2011 Z racji iż byłem niezadowolony z przetwornicy (głównie gabarytowo) nawinąłem cewkę ładującą, około 4500-5000zw x 0.1mm całość obficie zalewana lakierem. Po zamontowaniu i kopnięciu w "kicka" napięcie na wyjściu wyniosło ok 100-120V. Moduł to jednak ten z przyspieszaczem tranzystorowym i formowaniem impulsów z strony głównej. Upchany w "puszkę" po jakimś układzie VDO do Mercedesa (coś w deseń przerywacza RWB-02 z Poloneza) Złącza pochodzą z modułu z Poloneza (5 wtyków akurat tyle ile trzeba ) Impulsator to cewka z przekaźnika (chyba z monitora komputerowego) dająca napięcie podczas impulsu "ręcznego" (machanie magnesem przed rdzeniem) potrafiące zapalić zieloną diodę led. Całość zamontowana w deklu magneta z możliwości manewru +/- 2-3mm. Z powodu ze nie mam dalej nowego magneta musiałem zamontować stare (klepajło) ustawione tak jak miałem to na platynach (cechy), i zaznaczone w którym miejscu ma być magnes do impulsu. Niestety musiałem nieco wfrezować magneto bo magnesik (z optyki CD-Romu) haczył w pewnym miejscu o dekiel (po obwodzie :/ ), wklejony na kleju 2 składnikowym. Impulsator zamontowany, magneto na swoim miejscu. Kop i jest iskra czyli na pierwszy rzut oka wsio działa. Teraz trzeba popedałować bo poidło dla silnika Podałbym oporności cewki i impulsatora, lecz je po prostu zapomniałem :/ Foty zarzucę jak net mi odmuli :/ dnia Pią 15:31, 02 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy To fajnie że działa Ci ten układ, ja miałem z nim problem bo czujnik dawał za niskie napięcie aby zasterować te tranzystory, tam jest jeszcze na stornie 1 moduł z regulacją i i innym rozwiązaniem zamiast diody z tyrystorem są rezystory i kondensator co teoretycznie ma dać większą iskrę , mógł byś też spróbować |
Podstrony
|