, Regulator napięcia 6V z ładowaniem akumulatora ďťż

Regulator napięcia 6V z ładowaniem akumulatora

Niszczarka do głowy
Witam.
Chciałbym zrobić regulator napięcia na 6v z możliwością ładowania akumulatora i funkcją przeciw przeładowującą (gdy napięcie na akumulatorze przekroczy pewną wartość , odcina ładowanie )a prąd z cewek idzie do odbiorników . Jeśli napięcie spadnie na akumulatorze to załącza się ładowanie . Jak zrobić to zabezpieczenie żeby było odporne na duży prąd .
Max pobór mocy to ok 15 A.
Mam taki schemat . Żeby działał na 6V trzeba zmienić diodę zenera na 6,1V i czy coś jeszcze ?



Albo po prostu jak przerobić tą ładowarkę aby była odporna na duży pobór prądu z akumulatora w czasie ładowania (15A) oraz ładowała akumulator 6v.
dnia Nie 10:10, 17 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz


Witaj! Poniżej wkleiłem dla Ciebie schemat reglera na 6V z naszej stronki :
To jest tylko ogranicznik napięcia bez mozliwości ładowania akumulatora
Już wiem jak zrobię:
-Zrobię regulator na 6V (tyle że zmienię tyrystor z 10a na 20a) mój pobór to ok 15A
Chcę aby było trochę w zapasie .

-Zrobię ładowarkę

Tylko co tu zmienić aby przez ładowarkę mógł przebywać prąd ok.15A
(myślę że tyrystor trzeba zmienić i te diody mogą się spalić przy takim prądzie ) dlatego że jak by ładowała , jednocześnie ten prąd przepływał przez akumulator i szedł do świateł i było to na akumulator 6v .
Bo myślę że prąd gdy płynie do świateł przez akumulator to zasila światła a te nadwyżki które zostają ładują jeszcze akumulator .

Czy moja inicjatywa jest zła , czy to teraz się inaczej robi ?


Co zmienić w tym schemacie żeby dawało napięcie ok 6,5 V.I wytrzymywało prąd ok 15A .

Najprostszym schematem byłby ten, który wskazałem Tobie wcześniej; myślę, że dobry do testu na początek. Ale do rzeczy...Aby regler wytrzymał tak duży prąd (25A), powinieneś użyć tyrystora, np. BT152/600R. Jego parametry to: 600V/20A. 20A, bo zawsze lepiej mieć zapas...Dioda Zenera powinna być (jeśli myślisz o ok. 6,5V), np. 6,1V. Podejrzewam, że i wartości rezystorów, też powinny ulec zmianie. Generalnie im wyższy prąd w układzie, a napięcie niższe - oporność rezystorów mniejsza. Mniejsza w stosunku do tego, co przewidziano na 12V. Ps. W sprawie elementów elektronicznych, pytaj zawsze konkretnie w punkcie sprzedaży - na pewno doradzą, wskażą ewentualne zamienniki . dnia Wto 23:05, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
A propos tyrystora wytrzymującego 15A, to może być oprócz wspomnianegoBT152/600R, też np.: BT152/800R Są one przewidziane na 20A dnia Wto 23:06, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz

Najprostszym schematem byłby ten, który wskazałem Tobie wcześniej; myślę, że dobry do testu na początek. Ale do rzeczy...Aby regler wytrzymał tak duży prąd (15A), powinieneś użyć tyrystora, np. BT152/600R. Jego parametry to: 600V/20A. 20A, bo zawsze lepiej mieć zapas...Dioda Zenera powinna być (jeśli myślisz o ok. 6,5V), np. 6,1V. Podejrzewam, że i wartości rezystorów, też powinny ulec zmianie. Generalnie im wyższy prąd w układzie, a napięcie niższe - oporność rezystorów mniejsza. Mniejsza w stosunku do tego, co przewidziano na 12V. Ps. W sprawie elementów elektronicznych, pytaj zawsze konkretnie w punkcie sprzedaży - na pewno doradzą, wskażą ewentualne zamienniki . dnia Wto 23:07, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz

Już wiem jak zrobię:
-Zrobię regulator na 6V (tyle że zmienię tyrystor z 10a na 20a) mój pobór to ok 15A
Chcę aby było trochę w zapasie .

-Zrobię ładowarkę

Tylko co tu zmienić aby przez ładowarkę mógł przebywać prąd ok.15A
(myślę że tyrystor trzeba zmienić i te diody mogą się spalić przy takim prądzie ) dlatego że jak by ładowała , jednocześnie ten prąd przepływał przez akumulator i szedł do świateł i było to na akumulator 6v .
Bo myślę że prąd gdy płynie do świateł przez akumulator to zasila światła a te nadwyżki które zostają ładują jeszcze akumulator .

Czy moja inicjatywa jest zła , czy to teraz się inaczej robi ?


Zdecydowałeś się na budowę ładowarki ??
Ale ładowarka nie wytrzyma takiego prądu (15A)pobieranego przez światła itd. chyba ?
Jeśli wytrzyma po zmianie danych elementów to zrobię ładowarkę . Jakie elementy?
Do czego ma służyć ładowarka ?? chcesz ładować akumulator do ciężarówki ?? Prąd ładowania powinien wynosić do 10% pojemności akumulatora .... czyli jeśli akumulator 7Ah to ładujesz prądem 0,7A
Nie , może żle to napisałem . Chciałem tą ładowarkę użyć jako stabilizator oraz żeby ładował akumulator podczas jazdy na światłach dlatego musi być odporny na duzy prąd oraz dać regulator na 6v aby regulował napięcie . Najpierw regulator a potem prostownik .
Troszeczkę "zryłem" sobie mózg . Więc teraz się poradzę rady mądrzejszych .
Mam motor z instalacją 6v i mocą prądnicy ok 60W. Prąd max to ok 10 A . Chciałbym instalacje akumulatorową . Co założyć żeby to ładowało akumulator i jednocześnie dawało prąd na światła i było odporne na pobór prądu pobieranego przez światła itd.
Jakie znacie możliwości zabezpieczenia akumulatora aby go nie przeładować .
Sorry za okop tematu .
pierwszy schemat jaki zamieściłeś to jest to czego potrzebujesz (jeśli jest zbyt trudny zamieszczę prosty ) .. ładowarka top coś co ładuje akumulator małym prądem ale pobierając prąd z sieci 240V dnia Pią 12:20, 22 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
On jest dobry , wiedział bym jak zrobić tylko mam pytanie :
czy on był by odporny na ok 15A i jak zrobić na 6v ?
kupisz mostek diod na 50 A(okolo 5zl) i tyrystory BT152 .... i pocągnie 30A natomiast dioda zenera 6v1
No i oto mi chodziło . A jak np. włączę światła w motorze i zostanie jeszcze wolnych np 5w to akumulator będzie się sam ładował . Czy jak to się realizuje aby akumulator się nie przeładował ?
tak to jest to !!! żarówki szczęśliwe i akumulator syty! dnia Pią 12:43, 22 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl