, Przewijanie cewki CDI ďťż

Przewijanie cewki CDI

Niszczarka do głowy
Panowie....

Czy ktoś przewijał cewkę CDI?
Masakra jakie tam są cieniutkie druciki przy samym odwijaniu już można je uszkodzić ;/
Byłem ciekaw jak to wygląda w środku i przy zrywaniu "osłony" uszkodziłem ;/

Zna ktoś średnicę tego?
Ile tam zwojów mam nakręcić na maxa?
Czy jak?

Proszę o porady




Witam.Jeśli jest to stator od chińczyka kup nowy wyjdzie taniej i bez kłopotów.
Są na allegro cena zaczyna się od 39 złotych plus przesyłka.
Pozdrawiam Piotr
I chyba tak będzie najlepiej
Jeśli kiedyś uszkodzisz ''drogą'' cewkę to pierwsze co odwijać i liczyć ilość zwoi i warstw , następnie trzeba ogołocić można np pod ogniem opalić druta i zmierzyć srednice mikrometrem .Niech ktoś doświadczony uzupełni opis


Nie wiem jak to wygląda w czajnaskim zapłonie, ale mam opracowanie do naprawy elektronika w Simsonie :


dzięki maras napewno przyda się
Kolego AudioBas piszę do Ciebie tutaj bo Twój temat na elektrodzie o przewijaniu cewek jest zablokowany. Swoją drogą to nieźle kombinujesz zaczepiając kogo możesz aby rozwikłać problem.
Wracając do twoich cewek. Podziwiam twój upór w tym że przewijasz te cewki. Wg mnie to syzyfowa praca. Nic albo prawie nic nie uzyskasz dając a to dłuższy cieńszy albo grubszy drut. Podstawy fizyczne w skrócie wyjaśnił Ci jack63. Twoje koło magnesowe i rdzenie cewek oddadzą tylko określoną ich wymiarami i innymi własnościami fizycznymi moc i tego nie przeskoczysz. Wiem że układ CDI ze skuterka masz obczajony to nie powinno Ci to utrudnić powrotu do oryginalnego układu z WSK. Tak tak proponuję wrócić do oryginalnego koła magnesowego z korzyścią dla życie tego archaicznego ale kochanego silnika. CDI sobie ogarniesz dając choćby transformatorek albo nawiniesz cewkę ładowania (jesteś w tym dobry). Tam dwie cewki są zgodne w fazie trzecią ładuj akumulator a czwarta do ładowania CDI.
Oddziel sprawę ładowania aku. od możliwie dużej liczby odbiorników. W Twoim wypadku oświetlenie czyli jakieś 40W. To wbrew pozorom bardzo dużo jak już się zorientowałeś na taką prądnicę. Uwierz mi bawiłem się w te klocki. Prąd ładowania w kierunku! aku. pojawiał się bardzo wysoko(RPM).
Jeśli dalej będziesz brnął w swoje rozwiązanie z przewijaniem może uda Ci się trafić w korzystny bilans i nie upalisz regulatora. To będzie przypadek. dnia Sob 11:46, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz


Swoją drogą to nieźle kombinujesz zaczepiając kogo możesz aby rozwikłać problem.

powrotu do oryginalnego układu z WSK
Odpada tam to dopiero jest kaszanka z ładowaniem i światłami...
Ty AudioBas ta Osa to Twoja?? Wydawało mi się że WSKi remontujesz. Czy w tej Osie obraca się chińskie magneto czy coś przerabiałeś i zrobiłeś coś nietypowego? Jaki zastosowałeś regulator napięcia? Dlaczego nie podłączyłeś amperomierza do sprawdzania ładowania? Pochwal się kolegom!

Ile bierzesz za przeróbkę??
Osa jest kolegi - miał mega problemy ze zwykłym zapłonem, dlatego zrobiliśmy CDI u niego, takie samo jak u mnie.

Jako, że mój silnik jest rozkręcony nie miałem gdzie testować.
Jak zauważyłeś test był robiony wieczorem na szybko dlatego miałem pod ręką zwykły voltomierz analogowy.

Regulator zastosowałem od jakiegoś quada chińskiego większej pojemności

Jakie są plusy z przeróbki, które zaobserował kolega:

- Instalacja 12V
- Stale świecące światła, a nie na wolnych obrotach jak świeczka, a na wyższych w miarę przeciętnie
- Brak mechanicznego przerywacza, który cały czas się rozjeżdżał i gubił swoją przerwę
- Silnik szybciej reaguje na dodanie gazu, lepiej się wkręca
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl