, Płyn chłodniczy ? tylko motocyklowy ďťż

Płyn chłodniczy ? tylko motocyklowy

Niszczarka do głowy
Witam
chciałem was przestrzec przed laniem płynów chłodniczy samochodowych do waszych motocykli. ostatnio sam popełniłem taki błąd i znowu koszty. płyn samochodowy ma mniejszą temp pracy od motocyklowego najprościej tłumacząc płyn się gotuje i robi się mega ciśnienie. Mi '' rozerwało'' chłodnicę


Dawaj foty!
ooooOOOO

Podczas jazdy?
Ale nic Ci się nie stało?
pokaż ją
a termostat sprawny?


Pierwszy raz o czyms takim slysze. Zawsze leje zielone Borygo Eko i nigdy nie mialem problemow.
Mi tak się stało w Ktm Duke II ale nie wiedziałem dlaczego B) ciśnienie mi wtedy zrzuciło wąż z chłodnicy przyczyna była mi wtedy nieznana. A teraz kojarzę że był wlany zwykły płyn.
Fotek nie mam . Termostat sprawny Miałem szczęście że stało się to jakieś 2 km od serwisu kawasaki więc nie miałem daleko xD .
Nieprawdopodobne. Dobrze, że nie stało się to przy np. 160km/h.
To że coś takiego się stało, nie jest winą płynu, tylko nie sprawnym układem chłodzenia ! Prawdopodobnie korek z chłodnicy źle zadziałał, albo wężyk który idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego mógł być zagięty itd, stąd wysokie ciśnienie w układzie.
fakt jest taki ze powinno wywalić ale nie wywaliło ALE jak by był dobry płyn w układzie silnik by się tak nie zagrzał przez co nie wytworzyło by się ciśnienie i układ by działał sprawnie aż do momentu przegrzania na dobrym płynie co następuje znacznie wolniej i dopiero wtedy by wywalił. wcześniej czy później najprawdopodobniej by się tak stało ale wszędzie są wyjątki a to poniekąd przyczyniło się znacznie do tej usterki
Do naszych motocykli stosujemy płyn chłodzący na bazie glikolu etylenowego, tak mówi serwisówka i nie ma różnicy czy to samochodowy czy motocyklowy.

"Płyny do układów chłodzenia są albo uniwersalne przeznaczone do układów wykonanych z różnych materiałów (miedzianych, mosiężnych, aluminiowych), albo np. tylko do chłodnic aluminiowych. W silnikach z chłodnicą aluminiową zastosowane są uszczelnienia wykonane z innego materiału niż w chłodnicach miedzianych, stąd zastosowanie nieodpowiedniego płynu może spowodować zniszczenie uszczelnień, a następnie wycieki i przegrzanie silnika. W sytuacjach awaryjnych płyn chłodzący można uzupełniać wodą najlepiej destylowaną lub zdemineralizowaną."

"Sprzedawane płyny do chłodnic oprócz różnego składu chemicznego posiadają też różne kolory. Najczęściej kolory te nic nie znaczą, ale uważać należy na kolor zielony bowiem w ten sposób oznaczane są płyny na bazie glikolu propylenowego tzw. płyny ekologiczne. Pozostałe płyny produkowane są na bazie glikolu etylenowego."

Borygo EKO nie wlewamy do naszych motocykli!!! inna baza.
Jak chcemy borygo to formuła ALU (płyn do układów chłodzenia pracujących w ekstremalnych warunkach)


Borygo EKO nie wlewamy do naszych motocykli!!! inna baza.
Jak chcemy borygo to formuła ALU (płyn do układów chłodzenia pracujących w ekstremalnych warunkach)

A to ciekawe co napisales. Musze powiedziec, zez plynami chlodniczymi mam do czynienia na co dzien bo pracuje na stacji paliw. Znam ich specyfikacje, do czego sluza ale nigdy tego nie zglebialem jezeli idzie o motocykle. Trzeba bedzie nadrobic.
Ja tam do wszystkiego leje Prestone, jak ktos na zlocie widzial moje wydechy to moze sobie wyobrazic jaka byla temperatura, takie cuda tylko przez zapchany odplyw. Korek to prosty układ sprężyna + uszczelka, nie ma sie tam za bardzo co zepsuc. Z moich obserwacji z roznymi ukladami chlodzenia moge napisac, ze uklad zatyka sie najczesciej w kroccu do ktorego jest podlaczony gumowy wezyk. Ostatni przypadek to rozerwany na szwie zbiornik wyrownawczy w BMW 745
ja jak miałem gsxr lałem cały czas Perstone i nic się nie działo , ale na kopalni na dole do spalinówek używamy płyn o podwyższonej temp wrzenia bodajże 180st niby nie cza go wymieniać
Prestone jak najbardziej nadaje się do moto, baza glikol etylenowy,
kolor bezbarwny. Temperatura wrzenia płynu 129°C. Sporo użytkowników motocykli go stosuje dnia Czw 22:46, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl