,
Piaggio beverly 500Niszczarka do gĹowy
Witam.
Mam pytanie odnośnie ładowania, ładowanie pojawia się przy około 2tyś obr. Potem jest już ok. W manualu jest podane że przy 5tys ma być miedzy 14 a 15 V przy zgaszonych światłach i tak też jest . Poprzedni macher coś spawał przy moto i zapomniał odłączyć aku. Może ktoś wyjaśnić po co dwie masy i dwa "plusy" Żeby choć spróbować odpowiedzieć na Twoje pytanie, musielibyśmy wiedzieć gdzie dalej wędrują przewody od kostki znajdującej się w motocyklu. Być może chodzi po prostu o zwiększenie przekroju przewodów lub o dokładniejszy pomiar napięcia na akumulatorze. Żeby choć spróbować odpowiedzieć na Twoje pytanie, musielibyśmy wiedzieć gdzie dalej wędrują przewody od kostki znajdującej się w motocyklu. Być może chodzi po prostu o zwiększenie przekroju przewodów lub o dokładniejszy pomiar napięcia na akumulatorze. właśnie o przewody rozbija się problem z tym ,ze odwrotnie zmniejszyć średnicę trzeba ! aby więcej zwojów zmieściło się na korpusie statora... napięcie na uzwojeniu statora jest można przyjąć wprost proporcjonalne do obrotów i do ilości zwojów . czyli obrotów nie zwiększymy .. natomiast ilość zwojów tak ... owszem teoretycznie mniejszy przekrój to większa rezystancja ale w ogólnym bilansie strat i zysków wychodzimy na plus bez przewijania nic nie zrobisz..! tak założył konstruktor .. większości to nie przeszkadza.. jednak jak trafi się perfekcjonista .. robi się problem Autorowi pytania nie chodzi o drut nawojowy, a o przewód "plusowy" i "minusowy" wychodzący z regulatora. Dwa przewody połączone równolegle, to prawie podwojony przekrój poprzeczny pojedynczej linki. Tak robione jest połączenie alternatora w niektórych samochodach. Witam.Zamieszczam schemat połączeń może to rozjaśni sprawę |
Podstrony
|