, modul do derbi savannah ďťż

modul do derbi savannah

Niszczarka do głowy
witam
Mam pytanie odnoście modułu zapłonowego do motoru.
Niedawno kupiłem crossa takie małe derbi savannah, lecz brakowało w nim
modułu zapłonowego.Niestety części w polsce do tego motoru są
nieosiągalne , więc szukałem zamiennika ale nikt za bardzo nie umiał mi
pomóc.Na szczeście natrafiłem tą stronę i opisanych tam
kilku modułów cdi i właśnie chyba czegoś takiego szukam.
W tym derbi jest motoplat pod nim są 2 uzwojenia od którego odchodzą 2
kable żółty i czarny widać na zdjęciach.
Zdaje mi się że żółty daje napiecie na motocykl a czarny impuls kiedy
ma byc iskra.

http://zaplon.pl.tl/MOTOPLAT.html
Na tej stronie zostały opisane takie czerwone moduły i
wytłumaczone zostało że to działa troche inaczej że kabel który daje
napięcie musi iść na mase czy coś w tym stylu.
I mam pytanie jaki moduł dobrać do tego motoru albo gdzie dostane taki
moduł albo jakiś zamiennik i jak to poźniej wszystko podłączyć żeby śmigało??
pozdrawiam

http://obrazki.elektroda.pl/4442943500_1297860482.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/2552044900_1297860480.jpg




http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-magnet-2-przewodowe.htm Witam
w powyższym linku jest opis zasady działania tego CDI

--CDI typu magnet to zupełnie inna konstrukcja posiada magneto z 4 magnesami oraz 1 cewke zapłonową plus cewki do zasilania motocykla w energie elektryczna (nawinięte grubszym przewodem)

Zasada działania

-magnes poruszając się (wirując) obok cewki powoduje indukowanie się napięcia w cewce -- i do tego momentu wszystko jest jasne działa tak jak wszystkie inne układy zapłonowe

--pytanie skąd CDI dostaje informacje kiedy ma wygenerować impuls do cewki wysokiego napięcia jeżeli układ ten nie posiada cewki impulsatora??
odpowiedz banalnie prosta po każdorazowym przejściu jednego z 4 magnesów obok cewki prąd zmienia kierunek i właśnie ta zmiana kierunku jest sygnałem dla CDI do wygenerowania impulsu na cewkę WN
(w czasie obrotu iskra generowana jest po przejściu każdego z magnesów czyli 2 lub 4 krotna w zależności od konstrukcji kola magnesowego w czasie 1 obrotu wału korbowego)

++obrazowo-- kiedy prąd w cewce płynie w prawo ładuje kondensator w CDI natomiast zmiana kierunku prądu powoduje (zadziałanie CDI i gwałtowne wyładowanie kondensatora znajdującego sie w CDI przez cewke wysokiego napięcia co jest jednoznaczne z wytworzeniem iskry przez cewkę WN

Uploaded with ImageShack.us tutaj fota statora z rdzeniem kołowym -- działa dokładnie tak samo u Ciebie dnia Pią 13:29, 18 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
tam jest napisane że do mojego motoru pasuje moduł od derbi vamos
na allegro znalazłem moduł pasujący do derbi vamos
allegro.pl/ir-modul-zaplonu-derbi-paddock-vamos-predator-50-i1428792900.html

Mam pytanko czy on bedzie pasował i jak go podłączyć??
nie to inne CDI .. obudowa taka jak na allegro z tym ,ze niebieska była w oryginale i wychodzą tylko 3 przewody występowała jeszcze inna wersja z gniazdkiem jak w skuterze peugeot 50
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl