,
Ładowanie w dużym motocyklu-pomocNiszczarka do gĹowy
Jest to temat założony na prośbę użytkownika Rino
Szanowne Panie, szanowni Panowie. Szanowni forumowicze! Zwracam się do was o poradę dotyczącą reglera w b. dużym motocyklu z elektrownią o dużym prądzie ładowania jak na motocykl, mianowicie stator wg. informacji fabrycznych jest w stanie oddać od 38 do 45A (co rok lub 2 lata zmieniały się moce i układy, więc nic tu nie pasuje z poprzednich roczników ani z następnych - celowe zabiegi fabryczne), u mnie powinno być 38 A, ale zakładam hipotetycznie, że jest 45A --> nie podaję marki i modelu motocykla ze względu na naszą mentalność (nie i koniec, podam jedynie potrzebne parametry elektryczne). Od początku: (chyba )za mało oleju w sprzęgle, (na pewno) za gęsty olej, efekt przy dużej prędkości: spalone cewki statora --> stator został oddany do przewinięcia. Jak wygląda rotor: w swojej obudowie posiada 12 małych magnesów Jak wygląda stator: dwufazowy po 6 cewek na fazę (po skomplikowanych obliczeniach matematycznych wychodzi, że łącznie jest 12), połączonych w masowany trójkąt (tutaj jest chyba dwukąt Smile ) Jak wygląda regler: tutaj jest wielka niewiadoma, na pewno na wyjściu powinno być 14,3-14,7 VAC przy 3600 rpm Rysunek poglądowy Tyle wstępu, do rzeczy: Po otrzymaniu i zamontowaniu przewiniętego statora ładowania było brak. Ponieważ regler kosztuje w przedziale 1000-1500 zł, postanowiłem totalnie olać temat zakupu nowego i wykonać samemu taki regulator. Szperając w necie, nie natknąłem się na nic, co mogło by przyciągnąć moją uwagę, oprócz tego: Teraz rodzą się x-raczki pytań. Wydłubując flaki ze starego reglera doszedłem do wniosku, że nie było tam typowego mostka prostującego, tak jak np 36MT40 (35A 400V) tylko 4 osobne diody prostujące DSEI30-06A (37A 600V) a tyrystory mają oznaczenie S4055M (55A 400V) a w schemacie mamy 2N6507 (25A 400V). Najważniejsze, czy mogę wg. podanego schematu: -zastąpić 2N6507(w oryginale S4055M nie osiągalnym w Polsce) tyrystorami, które teoretycznie powinny wytrzymać największe obciążenie: BTW69-600RG (50A 600V) lub 40TPS08APBF (55A 800V) -zastąpić 36MT40, dwoma mostkami KBPC5004 (50A 400V) (po 1 na fazę) -wywalić 1 tyrystor lub połączyć równolegle 2 szt. ewentualnie dorzucić jeszcze 1, tak by były po 2 tyrystory na fazę? I jeszcze jedno: natknąłem się na opinie, iż wg. tego schematu czasami występuje problem z napięciem ładowania tzn. w kilku przypadkach ludzie płakali, że jest za niski (ok 13,0V). Tak więc co należało by zmodyfikować, bo utrzymać napięcie ładowania na poziomie 14,3-14,7V Question Jeśli to w czymś pomoże to dodaję orientacyjne (nie da się ustawić idealnie ilości obrotów, będąc w pozycji wręcz dziwnej z jedym okiem skupionym na obrotomierzu a drugim na mierniku - zakładam +/- 5V oraz +/- 100 rpm) poziomy napięć na wyjściu statora: Pozdrawiam was wszystkich bardzo serdecznie i oczekuję rozsądnej pomocy w tym temacie... PS. A może 2x ernap-2e Question Question Rino Od początku: (chyba )za mało oleju w sprzęgle, (na pewno) za gęsty olej, efekt przy dużej prędkości: spalone cewki statora --> stator został oddany do przewinięcia. Jak wygląda stator: dwufazowy po 6 cewek na fazę (po skomplikowanych obliczeniach matematycznych wychodzi, że łącznie jest 12), połączonych w masowany trójkąt (tutaj jest chyba dwukąt Smile ) Ponieważ regler kosztuje w przedziale 1000-1500 zł, postanowiłem totalnie olać temat zakupu nowego i wykonać samemu taki regulator. Szperając w necie, nie natknąłem się na nic, co mogło by przyciągnąć moją uwagę, oprócz tego: Najważniejsze, czy mogę wg. podanego schematu: -zastąpić 2N6507(w oryginale S4055M nie osiągalnym w Polsce) tyrystorami, które teoretycznie powinny wytrzymać największe obciążenie: BTW69-600RG (50A 600V) lub 40TPS08APBF (55A 800V) -zastąpić 36MT40, dwoma mostkami KBPC5004 (50A 400V) (po 1 na fazę) -wywalić 1 tyrystor lub połączyć równolegle 2 szt. ewentualnie dorzucić jeszcze 1, tak by były po 2 tyrystory na fazę? I jeszcze jedno: natknąłem się na opinie, iż wg. tego schematu czasami występuje problem z napięciem ładowania tzn. w kilku przypadkach ludzie płakali, że jest za niski (ok 13,0V). Tak więc co należało by zmodyfikować, bo utrzymać napięcie ładowania na poziomie 14,3-14,7V Question Zmienić można bez problemu zwiększając wartość rezystorów R2 R5 i R8 --ładowanie akumulatora do napięcia większego jak 14V pogarsza jego parametry (efekt przeładowania) pilnować 13,7V jest to optymalne napięcie dla zdrowia akumulatora mam nadzieje ,że odpowiedz chociaż w części usatysfakcjonuje Rino==pozdrawiamy zespół www.zaplon.fora.pl dnia Pon 11:38, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy Wygląda jak w H-D . Witam .I jak temat się zakończył ??Pytam ponieważ stoję przed podobnym problemem Czy tyrystory można zamienić na TYN640RG ?? Może jakiś link do tej dyskusji ?? dnia Pią 9:27, 30 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz |
Podstrony
|