,
Junak cdi altek 3 fazyNiszczarka do gĹowy
Witam chcę założyć altek 3 fazowy do junaka od gn, dr 125 pod pokrywę sprzęgła. Alternator składa się z 11 czy iluś tam cewek i wychodzą z niego 3 kable tego samego koloru. Na zewnątrz jest impulsator. I teraz moje pytanie 3 kable od altka idą do regulatora podobno. I nie wiem z czego zasilić impulsator i moduł. Czy zasila się go z akumulatora jeżeli niema cewki zasilającej czy może takowa cewka tam jest? Następnie potrzebny jest moduł z funkcją wyprzedzenia zapłonu. Na jakiej zasadzie taki moduł działa? Potrzebne jest tu duże wyprzedzenie do ok 30 stopni przy max obr.
Witam Zamieść fotki wszystkiego tego co Masz do zamontowania Witam Zamieść fotki wszystkiego tego co Masz do zamontowania Witam tak to miało by wyglądać. {https://picasaweb.google.com/maciej.kranik/AlternatorWJunaku#} Do tego potrzebny jest moduł z wyprzedzeniem ok 45 stopni przy 4000obr/min https://picasaweb.google.com/maciej.kranik/AlternatorWJunaku#slideshow/5560328941868583858 dnia Pią 18:28, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy Witam Obróbka skrawania .. rewelacja -- cały materiał super !! wkleję bezpośrednio na stronę!mechanika dynamiczna .. sprawy do przemyślenia !! -- magneto każde jest precyzyjnie wyważane ! Po wklejeniu magnesów będziesz miał wibracje i polecą łożyska na wale ! Fakt nie od razu ale jednak zużyją się szybko ...-- to akurat nie jest ważne bo przy Twoich możliwościach temat do poprawienia --- -- Silnik Junaka wolno obrotowy i od takiego powinno dopasować się stator i magneto też z wolno obrotowego nowoczesnego i popularnego motocykla --w suzuki GN zastosowane było CDI z przetwornicą czyli takie które wytwarza wysokie napięcie potrzebne do zasilania tyrystora (rozumiem w elektroniczne tematy nie wchodzimy nie jesteś w temacie dla Ciebie bo to ma działać) i tutaj Masz lekko pod górkę przynajmniej na etapie uruchamiania ... zapłon .. musisz zastosować najlepiej oryginał .. ale to pomysł jednorazowy słabo powtarzalny bo CDI z przetwornicą awaryjne i będziesz miał problem z dostaniem na rynku wtórnym tutaj informacje dla kolegów z forum zrobiłem kilka przetwornic działa to dobrze .. z tym ,że jestem praktykiem i co za tym idzie jest to konstrukcja powiedzmy z dużym zapasem mocy użyłem transformatorów z zapasem! Generalnie zbudowanie przetwornicy nie jest wielkim problemem .. jedyne kłopotliwe jest pozyskanie w miarę taniego powtarzalnego transformatora tak aby uniknąć nawijania - Jak na razie mam 5 sztuk bo tyle miałem transformatorów jestem winien naszemu koledze Tezla pewne sprawy więc chętnie wyśle przetwornice .. zrobiłem też 5 szt CDI być może dziś w nocy zaprogramuje bo też zbudowałem .. jednak mam problem z komputerem walczę z tym od 4 tygodni jeśli się uda to do Junaka też wgram mapę zapłonową .. jak na razie działa na 100% przetwornica Temat Junaka podobnie jak WSK i innych polskich konstrukcji -dla mnie bardzo ważny Dla sprostowania nie jest to przeróbka wykonana prze zemnie. Wykonał ją kamrat Maciej Kranik z listy dyskusyjnej dzikiego junaka. Zdjęcia zamieściłem poglądowo. Docelowo w moim silniku będzie wykonana przeróbka według tego patentu . Wiele podobnych rozwiązan jeździ już wiele tys km w innych junakach. Czyli zasilanie modułu następuje w tym przypadku z cewki tak? Bardziej zależało by mi na zasilaniu zapłonu z akumulatora i wykorzystaniu jedynie czujnika położenia wału. Cała przeróbka ma na celu poprawę ładowania i to jest dla mnie głównym celem ale przy okazji dobrze by było zastosować też zapłon cdi i stosować iskrownik jako zapas. dnia Sob 20:50, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy Wtam Jeśli chcesz zasilać CDI z akumulatora musisz zastosować przetwornice -- to już komplikuje sprawę .. natomiast młoteczkowy jako alternatywa tak ! mała modyfikacja ... zasilania młoteczka przez kilka set ohm i działa podobnie jak czujnik generalnie problemem jest CDI a konkretnie opózniacz w CDI... możesz narysować charakterystykę opózniacza zapłonu w Junaku ? Generalnie to zależy mi jednak na tym żeby zastosować ten czujnik indukcyjny jak już jest i zrobić sterowanie zapłonu z modułu. Możesz mi krokodyl wyjasnic jak to działa ten moduł i dlaczego musi byc przetwornica. Z tego alternatora wychodzą 3 kable tego samego koloru idące do regulatora i z niego na aqu. 2 kable wychodzą z czujnika i idą do modułu. Więc chyba orginalnie było zasilanie z aqu bo tam niema cewki wn tylko sam alternator. Orginalną charakterystykę iskrownika junaka postaram się załatwić. Wiem że takie moduły na mikroprocesorze z zmiennym kontem zapłonu robił do mz niejaki robson. Ale za małe wyprzedzenie jak na junaka to miało. Witam . Z tym wyważeniem magneta to troche pomieszałeś krokodyl. Jak wiesz magneto w takich sprzętach jak WSK125 czy tam komar pełni także funkcje koła zamachowego . Te magneta są ciężkie dużych średnic w porównaniu z wałem korbowym , dlatego tam jest to ważne . Bo wyważenie magneta wpływa na wyważenie wału korbowego . A w singlach ta równowaga jest optymalna , tego "silnika" nie da sie wyważyć aby pracował bezwibracyjnie bez wprowadzenia dodatkowych mas ( wałków wyrównoważających - mam nadzieje że tak to sie pisze ) . Dlatego też co niektórzy się mogą dziwić że po zamontowaniu lekkiego koła magnesowego od skutera do WSK-i motocykl dziwnie zaczyna "wibrować" Masa koła zamachowego w pewnym stopniu tłumi drgania Oczywiście takie koło magnesowe należy wyważyć jeśli mówimy o przeróbkach . To tytułem off topu Kiedyś taką krzywą popełniłem ale nie jest to jakies optimum i cos czym należy sie dosłownie kierować w przypadku junaka... Na różnych przyspieszaczach wyniki sa odmienne . ps : Krokodyl nie masz gdzieś w szufladzie taniego "zapłonu " tranzystorowego ? Chodzi o ten z mechanicznym przerywaczem , cewka sterowana tranzystorem , wszystko bez kondensatora . Kiedyś zacząłem lutować ustrońskwo ale w pobliskim elektroniku nie maja wszystkich potrzebnych elementów , przez to projekt "stanął" Witam Wyważanie wydaje mi się ważne .. wszystkie magneta od motocykli nawet od skuterków mam nacinane nawiercane czyli były wyważane stąd wniosek ,że musi a co najmniej powinno być wyważane( na pewno nie zaszkodzi jeśli jest wyważone) --generalnie lubię jak coś jest idealne lub jak najbliżej ideału na ile pozwalają realia Co do masy to na przykład Husqvarna TE 610 posiada podobne magneto jak KTM Lc4 z tym ,ze 4 razy cięższe prawdopodobnie po to aby ustabilizować pracę silnika.... nie wiem jak by to pracowało w wersji z lżejszym magnetem prawdopodobnie wiedzieli co robią .. bo LC4 słynie z wibracji Dzięki za krzywą najważniejsza była informacja od jakiego wyprzedzenia startuje widzę 13 stopni .. bardzo wysoko kończy w porównaniu z japońskimi średnio wysilonymi o podobnej pojemności -- znajdę czas i postaram się skończyć zapłon do Junaka Zapłon tranzystorowy mam gdzieś na IRF460 eksperymentalne .. robione w formie bez obudowy do testów w warsztacie --trzeba było by je zabezpieczyć zalać żywicą -- na razie nie obiecuje muszę skończyć inne zaległe sprawy dnia Pią 3:08, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz oto charakterystyka z brązowym zgadzam się ale przyspieszacz po wyżej 40 st ...? od czego to ??? nie rozumiem nazw sprężynka .... wazne od ilu stopni się zaczyna wiadomo kończy wzrost na okolo 4000RPM i dalej minimalnie rośnie do 6000RM dnia Sob 9:55, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz Może chodzi o sprężynki z mechanicznego regulatora odśrodkowego Witam . Chodzi o sprężynki z mechanicznego przyspieszacza zapłonu . Ale cos na tych wykresach nie pasuje , max wyprzedzenie wynosi 24 i 28 stopni zależnie od przyspieszacza , więc 28 +13 = 41 stopnie max ! Tak jest w oryginale. Druga ważna sprawa wyprzedzenie powinno sie kończyć przy obrotach momentu maksymalnego. Czyli w granicach 4000rpm dnia Sob 2:30, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz I jak działałes krokodyl z tym modulem cos? |
Podstrony
|