, Dotarcie Z750 ďťż

Dotarcie Z750

Niszczarka do głowy
Witam
Proszę o porady kupiłem nową z750 w jaki sposób docierać.
Chciałem zaznaczyć iż jest to mój pierwszy motocykl
Dziękuje za pomoc.


najpierw musisz dotrzec do powitalni i napewno po tym ktos ci odpowie na nurtujace cie pytanie ale powinni ci powiedziec wszystko w salonie
Ile dałeś i jaki model? z ABS? 2012? Bo ja kupuje na dniach i ciekawi mnie ile ugrales i co dostales dodatkowo w cenie:)
Ja mam zamiar docierac zgodnie z instrukcja, nie sluchajac zbytnio co niektorych, ktorzy maja wrecz ekstremalne metody docierania:) Niech sobie docieraja swoje i za swoje pieniadze w ten sposob:)
Instrukcja stanowi:
- uruchomic silnik, odczekac 2-3 minuty i jazda
- 0 do 800km nie przekraczac 4tys. obr.
- 800 do 1600 km nie przekraczac 6tys. obr
I wiecej tam nie ma.
Ale warto dodac, ze na pewno powinno sie w pierwszych kilometrach unikac jednostajnej jazdy na 6 biegu typowo na trasie ale duzo smigac tak zeby zmieniac biegi 1...6 i 6..1.
Osobiscie, tak jak to w przeszlosci czynilem, mam zamiar na poczatku jezdzic wieczorami i unikac upalu gdzie silnik nad rozgrzanym asfaltem musialby pracowac w tmp otoczenia ok 60st.
Sam zdecyduj czy bedziesz sluchal inzynierow i ich zalecen czy tez domoroslych pseudo "inż". dnia Pon 19:45, 28 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Siemanko sam motocykl wyszedl ok 30 ale z racji tego ze to mój pierwszy motocykl to jeszcze ciuchy buty itd. Do kawki dokupilem tez pare zeczy klamki ,kielek, kierunki ,crashpady czy jakoś tak ,tylni błotniczek niewiem jak to sie fachowo nazywa tak więc trochę wiecej wszystko kosztuje, mi ten Koleszka z salonu co sprzedaje motocykl( w porządku chłop) mówi ze do tysiąca km nie przekraczać 8 tys .
Co prawda dopiero we wtorek chyba wyjadę na miasto bo czekam na ww części dlatego zbieram info ( nie mogę sie doczekać)!!!!
Pozdr.


Ja na razie wzialem jedynie owiewke + wyswietlacz biegow, ktory mi zamontuja od razu w serwisie bo troche roboty z tym i dlubaniny jest podobno.
Do osiągnięcia przebiegu 800 kilometrów nie przekraczaj 4000 obr/min później do przebiegu 1600 kilometrów nie przekraczaj 6000 obr/min To tyle jeżeli chodzi o docieranie i jeszcze jedno równomiernie wkręcaj manetkę a nie agresywnie i polecam dłuższe traski a nie miasto Po czarodziejskiej granicy przebiegu 1600 kilometrów możesz korzystać z całego zakresu obrotów z tym , że na początek polecam płynne wkręcanie ( nawet na wysokie obroty ) manetki Powodzenia
Kilka lat temu znalem goscia, ktory twierdzil, ze to nie czasy JAW, WSK i ze silnikow sie juz nie dociera bo sa doskonale. Kupil 6R nowke i od poczatku szalal do odciecia. Skonczylo sie tym, ze przy niecalych 300km wylecial tlok z korbowodem:)
A tak na marginesie, czy ktos wie jak i czy producenci zabezpieczaja sie jakos przed nieodpowiedzialnymi uzytkownikami.
Czy komputer jakos rejestruje i zapamietuje historie uzytkowania silnika w pierwszych 1600km, obroty + predkosc?
Bo przeciez moze sie trafic taki specjalista, ktory na nowym moto sobie pojedzie przez 10km na 1 biegu max na odcieciu:)
PANOWIE. Po pierwsze każdy nowy motocykl jeszcze w fabryce idzie na hamownie gdzie sprawdza sie wszystko i nikt nie nie przejmuje granicami obrotów- moto dostaje w pizde na dzień dobry! Więc po jaką cholerę robić z siebie idioty jadąć do 4tyś obrotów. Ale oczywiście taka jazda w stylu "PSJ" przy nowym NA PEWNO nie zaszkodzi.
A kolega z nowej R6 niech poszuka przyczyny gdzie indziej.

I ps. Komputer nie rejestruje takich rzeczy jak obroty, prędkość etc!
Motocykle w stylu Z. R, CBR etc mają w życiorys wpisane PAŁOWANIE NA CZERWONEJ GRANICY OBROTÓW!! więc to dla niech chleb powchedni!!!!!
Powiem stanowczo jeśli producent zaleca dotarcie to robimy i nie wymyślamy głupot!
Na hamowni maszyna jest testowana max 30 minut więc co może się jej stać nic !
(to nie jazda tylko test silnika i hamulców)
Tak ogółem nie sądzę żeby wszystkie silniki były testowane ,co którąś sztukę sprawdzają) dnia Pon 18:03, 28 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
a ja powiem tak!! normalnie smigaj 4-6tys obrotow nie wpedzaj go gwaltownie ale tez sie nie wyglupiaj z tymi obrotami bo nic mu nie bedzie. nie obciazaj go tez na zbyt niskich obrotach, ogolnie uzywaj normalnie tylko bez palowania i nic mu nie bedzie
Porady , które Tobie podałem "zassałem" z instrukcji użytkowania motocykla I co do testowania motocykli na "hamowni" To wszystkie bez wyjątku są uruchamiane i sprawdzane ale co któryś egzemplarz jest zabierany na "Tor zakładowy" I tak dla ciekawości napisałem list do "Kawasaki Industries, Ltd., in Japan " właśnie z takim pytaniem Ciekaw jestem czy mi odpowiedzą he he he
Czekamy na wklejenie odpowiedzi jak przyjdzie:)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl