,
Cewka zasilająca yz 250Niszczarka do gĹowy
Witam. Zacznę od tego że posiadam yamahę yz 250 z 94r. W motorku mbyła bardzo słaba iskra, nie dało się odpalić, nawet wsadzając palec do fajki nie dało się wyczuć wysokiego napięcia. Obadałem wszystko i wyszło na cewkę zasilającą. Powinna mieć od 440 do 660 ohm (miała 230) ale po podłączeniu miernika analogowego pokazywała około 1v. Myślałem że przewine sobie uzwojenie i po kłopocie, ale jest problem bo nie da się odwinąć i policzyć zwojów. Mam pytanie czy ktoś przewijał taką cewkę czy może wie jak ją nawinąc.
Witam tego nie przewiniesz nie mając wprawy ... w czasie pracy jest do kilkuset volt .. plus wibracje ,..... Zrób foty statora i całego moto ... tak aby poglądowo nadawały się na forum - coś wymyślimy Jutro porobie fotki i spróbuje zapodać. Co do nawijania to mam znajomego który przewija silniki lub dam ojcu, jest elektrykiem i ma gdzies nawet taką maszynkę do nawijania. Zastanawia mnie na co tam jest jeszcze jedna cewka, nie licząc impulsatora (impulsator jest pod magnetem) a obok niego dwie cewki jedna na drugiej grubsza i cieńsza. Ta grubsza własnie jest uszkodzona. Witam.Wiem że wyżej było ale foto by się przydało a reszte poradzimy Witam. Zrobiłem fotkę statora ale nie wiem czy dam rady zapodac link bo to mój trzeci post. Zdięcia motorka nie robiłem bo jest ogolony z plastików, praktycznie goła rama z silnikiem. Tak myślałem że wystarczyło by mi znać max napięcie jakie ma wytważać ta cewka żeby nie uszkodzić modułu. Znam pole przekroju rdzenia i policze sobie na jakie napięcie ją nawinąc tylko nie wiem czy to ma być 200v cz np 300v. Drut był na niej koło 1.2 ja mam nowy 1.0. Witam wejdz w galerię i tam wklej foty .. Witam. W galeri pisze że nie mogę dodawać galeri. Odnośnie podanych przeze mnie fi przewodu nastąpiła pomyłka bo stara cewka miała około 0.12 a nowy drut do nawinięcia to 0.1. Nic już z tego nie rozumiem. Nawinołem cewkę (na oko) na podobną grubość i zamontowałem na statorze, ale miernik pokazywał mi jakieś bzdury. Podpiołem pod moduł i iskra taka jak była, no to nic pomyślałem że za niskie napięcie daje i dowinołem jeszcze jakieś 1/3 drutu. Na wygląd jest raz tyle jak było. Pomiar i miernik analogowy coś tam pokazuje w przedziale 10v ale po dotknięciu łapami przewodu ładowania kopie prawie jak WN. Już nic z tego nie rozumie, może ta druga cewka odpowiada za iskrę. Na ''oko'' przy takiej średnicy drutu to można sobie baranka walnąć , bez obrazy kolego ale to musisz się przyłożyć i wszystko fajnie policzyć , średnice (gołego przewodu bez izolacji) ilość warstw i zwoi , rezystancja A więc tak. Okazało się że miernik mam do du.... i pokazywał bzdury. Cewka jest już nawinięta tak jak powinna. Przy mocnym kopnięciu pokazuje około 35/40v. Problem słabej zanikającej iskry chyba leży w module. Mierzyłem napięcie które wychodzi z modułu na cewkę WN dochodzi do 5v. Samą cewkę raczej wykluczam bo podmieniłem od kolegi z hondy cr i było to samo. Na moim module jest wydrapany taki nr. HP9961 nie wiem co to ale może to pomoze okreslić co to za moduł. Proszę o podpowiedzi jaki moduł mogę zastosować zamiast oryginału albo jak sprawdzic ten co mam czy działa poprawnie Z moim zapłonem dalej się borykam. Rozebrałem moduł i wymieniłem kondensator i tyrystor resztę elementów pomierzyłem i są sprawne, ale dalej iskra jest słaba. Zastanawia mnie czemu poza impulsatorem mam dwie cewki. Obie idą na płytkę modułu. Może mi ktoś wyjaśnic po co ta druga? Jezeli to pomoże to mogę wrzucić fotkę płytki modułu zamieszczaj foty z tym ,że najlepiej w galerii forum -- w prawym górnym rogu jest skrót załóż nową galerię o nazwie Yamaha YZ 250 dnia Śro 10:51, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz To raczej nie moduł , ta cewka która jest na cewką ładującą to w co ona idzie ?? Ja bym na Twoim miejscu przeciągnął przewody z cewek na zewnątrz i próbował zamieniać miejscami , jak np ładujaca ma wyprowadzone dwa przewody to zamienic je miejscami A więc tak. Zdjecia dodam tu bo nie wiem co z moim profilem ale pisze u mnie że nie mogę dodawać galeri. Cewki mają z jednej strony przewody połączone i przykręcone do masy statora a z drugiej idą do modułu. Na fotkach widać przewody Zielony-impulsator Pomarańczowy-cewka ładująca czarno-czerwony-druga cewka czarny-masa czarno-biały-gaszenie Może dioda wejściowa w module już nie domaga i tak marnie prostuje? oczyść dokładniej płytkę zrób bliżej foty tak aby były widoczne oznaczenia elementów narysuje schemat z płytki W moim poprzednim poście był mały błąd a mianowicie przewód pomarańczowy idzie impuls do cewki WN a cewka ładująca to brązowy Poniżej fotki płytki. Jednego kondensatora nie udało mi się odczytać szczotka druciana nie zbyt twarda i kilka innych technik związanych z chemia wyczyść stator ,, całość Masz prostą do odtworzenia zrób jeszcze foty magneta i zamieszczaj foty w galerii zwróć uwagę na tło fotografii lepiej aby było 1 kolorowe .. lepiej wpada to w oko ... wieczorem narysuje schemat Fotki magneta są już w galerii. Dzisiaj wyczyściłem stator poskładałem do kupy, wymieniłem kable od statora na nowe, ale niestety nadal to samo. Przy próbie wytworzenia iskry zauważyłem że iskra pojawia się dwa razy na jeden obrót wału. Wydaje mi się że powinna być tylko jedna przed GMP. Do tego nie wiem czy to normalne, ta słaba iskra jest nawet jak bardzo wolno obracam starterem. Nawet jak ręką kołysze magnetem w GMP to iskra przeskakuje ale bardzo słaba. Przemierzyłem też wszystkie diody w module i są ok. Może po schemacie modułu możecie określić jakie napięcia powinny dawać te cewki? Tyrystor sprawny? Kupiłem nowy i wlutowałem Jedyne co mi przychodzi na myśl to , to że układ wejściowy do wyzwalania tyrystora stracił parametry i nie tłumi wystarczająco śmieci z czujnika. Jaki tyrystor kupiłeś? Tyrystor kupiłem taki sam jaki był oryginalny NEC 2P4M. A które elementy stanowią ten układ wejściowy? Spróbuje je wymienić. Po drodze od kabla impulsatora masz rezystory i kondensatory. Najlepiej jak byś sobie nową płytkę zrobił wg schematu starej. A gdyby wsadzić zamiast tych dwóch cewek jedną od chinola na wygląd powinna pasować pod magneto i dać nowy moduł też od chinola. Jak to będzie się sprawować? co z wyprzedzeniem zapłonu? A jezeli nie od chinola to który moduł pod jedną cewkę by się nadał do tego crossa? Weź postaraj się narysować schemat modułu i opisać który kabel gdzie idzie , to może uda się wymyślić od czego ona jest. Schemat z opisem dodałem do galerii. Wygląda na to że kabel idący od drugiej cewki idzie w to samo miejsce co od pierwszej jest tylko między nimi dioda Chcesz gotowy zmontowany uruchomiony zapłon .. płytkę do zapłonu ... czy schemat i i sam wszystko zrobisz? Wystarczył by mi schemat do zrobienia zapłonu. Jeżeli to ma być na moim starym statorze to mogę dać obydwie cewki do przewinięcia jezeli wiadomo na jakie napięcie. Ewentualnie płytka by się przydała. Wyślij mi na PW co i za ile. To nie była propozycja komercyjna .. po prostu pytanie .. na forum staramy się zachować zasady .. jeśli coś dostaniesz coś w zamian zrobisz dla form dla rozpowszechniania darmowej wiedzy !... zasada raczej logiczna -- myślę ,ze gotowy jeśli dostaniesz będzie najlepszą opcją -- zrobienie płytki zabiera najwięcej czasu .. natomiast zmontowanie kilka minut .... w czasie montażu możliwe zawsze błędy ..... dostaniesz uruchomiony przetestowany CDI.. Odczytaj wartości elementów ... jeśli napis jest nieczytelny odlutuj jedną końcówkę i zmierz multimetrem element .. interesują mnie tylko rezystory i kondensatory dnia Nie 11:15, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz Wartości rezystorów i kondensatorów dodałem do galerii pod obrazkiem płytki. Dodałem do galerii nową fotkę. Kupiłem cewkę ładującą od Chińczyka i dopasowałem do swojego statora. Teraz przynajmniej wiem że ładowanie cdi powinno być ok. Niestety iskra nadal słaba i moto nie da się uruchomić. Dzisiaj miałem trochę czasu i zrobiłem moduł z tego schematu U mnie na statorze są dwie cewki. Ja podpiołem do tego modułu tylko tą z chińczyka którą zamontowałem ostatnio. Rezultat jest taki że iskra jest tylko jak mocniej kopne i trochę lepsza ale palcami da się złapać i nie "kopie" za bardzo moto i tak nie odpala. Jak podłącze oryginalny moduł to iskra jest dużo słabsza i jest nawet przy bardzo wolnym ruchu startera. Cewkę zapłonową zmieniłem do pewności na nową. Wina odpalania leży na pewno po stronie zapłonu bo dzisiaj moto nawet nie pierdło po wstrzyknieciu paliwa bezpośrednio do cylindra. Poradźcie coś bo już nie mam pomysłów. dnia Sob 21:35, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy |
Podstrony
|