, CDI - Dyskusja ďťż

CDI - Dyskusja

Niszczarka do głowy

...wraz ze wzrostem obrotów zwiększa opóżnienie czyli odwrotnie jak w CDI dla silników czterosuwowych gdzie wymagane jest przyspieszenie... Już kilka razy wcześniej spotkałem się z tym twierdzeniem, że w motocyklach dwusuwowych następuje zwiększenie opóźnienia , ale jakoś nie potwierdza tego np. Autodata. Sprawdzałem to też kiedyś osobiście w dwóch motocyklach dwusuwowych - Husqvarnie WR 250, oraz Hondzie MTX 80. Tak w Husqvarnie jak i w Hondzie wraz ze wzrostem obrotów następowało zwiększenie wyprzedzenia zapłonu. Mało tego - w Hondzie z powodu uszkodzonego bądź zblokowanego modułu, wraz ze wzrostem obrotów następowało zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu i motocykl nie wkręcał się na wysokie obroty, i był bardzo słaby. Po zbudowaniu odpowiedniego modułu według schematu ze strony motelek, wraz ze wzrostem obrotów wyprzedzenie zapłonu zaczęło się zwiększać, a motocykl zmienił się nie do poznania.
Jako ciekawostkę dodam, że jak bawiłem się w testowanie modułu w Husqvarnie, to gdy zmieniłem biegunowość "impulsatora", to wraz ze wzrostem obrotów, wyprzedzenie też zaczęło się zmniejszać. Choć tu mogłem coś pomieszać, bo to było już kilka lat temu.
Mam nadzieję że da się zrozumieć to co napisałem.

PS
W zasadzie dotyczy to chyba 2T i 4T, dlatego w tym dziale.


Mógł byś podać schemat tego układu który zbudowałeś?
Muszę jeszcze jednego posta napisać, żeby znieść ograniczenia.
Moduł do Hondy MTX robiłem według tego schematu, jeśli o to pytasz:







KTM SX wyczynowy 2 takt
KTM lc2 125 cm średnio wysilony 2 takt
DR BIG 800 wielki 4 takt średnio wysilony
XT 400sredni czterotakt srednio wysilony

w 2 taktach sprawa nie jest prosta! to silniki ,których praca zależy od kilku parametrów dyfuzor czyli zgrubienie wydechu na wylocie z cylindra -ważne jest to czy mają zawór na wyjściu z cylindra ważny jest szereg parametrów natomiast w 4 taktach sprawa jest prostsza

teraz jak działa opózniacz w schemacie zamieszczonym wyżej
sygnał z impulsatora po przez R3 dalej przez diodę D4 ładuje kondensator C3 po przez niego impuls dociera do bramki tyrystora otwiera go powoduje rozładowanie C1 po przez cewkę wysokiego napięcia- ok to jest proste teraz załóżmy ,ze nie ma rezystora R1 -- co się dzieje ? kondensator zostanie naładowany poda 1 impuls i nie będzie reagował na następne ładujące ponieważ już jest naładowany a następne impulsy są na tym samym poziomie co poprzednie R1 służy do rozładowywania C3 z tym ,ze robi to powoli jeśli zmniejszymy wartość R1 to rozładowanie będzie szybsze przez co bardziej rozładowany C3 będzie szybciej reagował na narastające zbocze impulsu wejściowego.... podpowiem ,że chińskie CDI z tak zwaną zmianą konta to po prostu układ z fotki po wyżej z tym ,ze za miast R1 stałego włożony jest potencjometr czyli rezystor o nastawnej rezystancji dnia Nie 1:29, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Teraz mam trochę jaśniej w głowie, dzięki.
Wykresy z 2T bardzo ciekawe, ale chyba jednak większość 2T (przynajmniej tych nie wyczynowych), ma charakterystykę wyprzedzenia zbliżoną do tych 4T, czy się mylę?

Ten moduł z powyższego schematu największe opóźnienie w stosunku do faktycznej chwili wysłania impulsu ma na niskich obrotach, tylko że faktyczna chwila wysłania impulsu w Hondzie MTX 80 ma miejsce chyba ponad 25° przed GMP. A, jak już pisałem, wyprzedzenie na tym module wraz ze wzrostem obrotów się zwiększa. dnia Nie 22:24, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
ppx0

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl