,
Zapłon yamaha rd/dt 80 mxNiszczarka do gĹowy
Witam, posiadam yamahę rd 80 mx z 81 roku
![]() Teraz tak się zastanawiam czy przyczyną może być to, że cewka zasilająca ma rezystancję około 160 Ohm (impulsator ma ~190 Ohm)? Dotychczas zapłony, z którym miałem do czynienia miały rezystancję c. zasilającej około 200-300 Ohm. Może cewka się przegrzała i część zwojów się połączyło? Czekam na odpowiedź i jakieś wskazówki ![]() Hmmmm z tego co pamiętam to DT 80 MX miały zapłon młoteczkowy (4 takie motorki robiłem i każdy miał taki sam zapłon), natomiast w DT 50 MX był zapłon młoteczkowy jak i również zapłon z modułem CDI (posiadam taki motorek u siebie na warsztaciku właśnie). Nie mówię że na 100% w DT 80 MX nie było CDI ale ja jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem, może ktoś założył zapłonik z DT 50 MX który pasuje ponieważ czy to DT 50 MX czy DT 80 MX to wał jest taki sam, skok tłoka ten sam tylko średnica tłoka/cylindra rożna. Jak się wyrobię to cyknę foty zapłonu w tej DT 50 MX i pomierzę oporność cewek Pozdrawiam To, że zapłon u mnie jest bezstykowy nie podlega dyskusji, czy był tam fabrycznie nie wiem ![]() http://imageshack.us/photo/my-images/42/11072011001.jpg/ Napisz jakie napięcia daje cewka , i impulsator. Jak masz to podepnij na próbę transformator jakiś 12v/220 do cewki ładowania na próbę i zobaczy czy odpali. nie 12V a 6V bo w MX'ach była instalacja 6V Ale choćby dało 6 to i przy 110v tak odpali , cdi odpala nawet przy 40V. Takie co jest w tej RD to już na pewno. dnia Pon 22:08, 11 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz http://zaplon.pl.tl/YAMAHA-%2B.htm odnajdz tam swój motocykl pozycja 21 to rezystancja cewki Niestety nie ma tam mojego modelu. Dzisiaj zmierzyłem napięcia, które wynoszą: impulsator ~7V cewka zasilająca ~ 40V Nie jestem pewny czy dobrze dokonałem pomiaru, tutaj są lepsze zdjęcia i na końcu jest miernik którym się posługiwałem: http://imageshack.us/g/215/obraz001cx.jpg/ Podłączyłem też na próbę cewkomoduł BOSCH iskra była może minimalnie lepsza ale motor nadal nic nie łapie nawet z popychu. cewki były wykręcane i teraz wystarczy ,że szczelina między magnetem będzie zbyt duża aby energia indukowana w cewce była dużo mniejsza --sprawdż szczelinę Próbowałeś z tym transformatorem ? Póki co z uwagi na brak czasu nie próbowałem, ale na pewno nie odpuszczę ![]() Może być robisz tak że uzwojenia dające 9v dajesz na cewkę lądująca a te od 220 na zasilanie cdi i masy ![]() Znalazłem taki transformator http://www.cyfronika.com.pl/t/product_info.php?products_id=14874 w głośnikach od kompa, będzie dobry? Mam go podpiąć po cewkę ładowania aku czy świetlną? W takim wypadku pod świetlną , tu masz jak: Kabel z cewki do trafka do uzwojenia wtórnego 2 kabel z trafka z wtórnego do masy 1 kabel z pierwotnego do zasilania CDI drugi do masy. Podłączyłem ten transformator z tym, że do cewki ładowania bo dawała lepszą iskrę ![]() ![]() Sprawdź sobie ustawienie zapłonu stroboskopem może zmienia się coś i temu nie działa , a moduł masz na pewno dobry? Stroboskopu nie posiadam i z tego co wywnioskowałem to ten zapłon nie ma możliwości regulacji. Moduł raczej jest dobry bo wcześniej już na nim jeździłem. Próbowałem jeszcze palić na tym cewko-module boscha ale wtedy wyraźnie strzelało w wydech, tak samo się działo z tym cewko-modułem w innym motorku. |
Podstrony
|