, Indywidualne regulacje zawieszeń ďťż

Indywidualne regulacje zawieszeń

Niszczarka do głowy
Siemano.
Temat wpisałem tu, dlatego że są zetki 750 i 1000 i różne roczniki, ..... zawias.... jednak ma wpływ na technikę jak i bezpieczeństwo jazdy.Wiadomo nie wszystkie zety mają tą samą regulację ,ale czy są jacyś kompetentni ludzie/mechanicy co pomogą zestroić zawiać do obciążenia? wiadomo jazda solo jaki i z plecakiem, lub bez ale z kuframi itp. ?? Gdzieś był poruszany temat jak zestroić zawias , ale to tylko teoria , w praktyce jest jednak inaczej ,dlatego podajcie wasze ustawienia , ile wkręcone? wykręcone? jaki olej w lagach ,etc. wszystko co może być pomocne w ustawieniach zawiasu przód i tył ? wszelkie info będzie na pewno pomocne.Z racji tego że aktualnie przeprowadzam testy na swoim zecie ,ustawienia mam serwisowe , a japończykiem nie jestem więc może mam nie tak ustawiony zawias ?, dlatego jeżeli ktoś ma jakąkolwiek wiedzę w zakresie ustawień zawieszenia proszę o pomoc, są filmy na YT i itp. ... ale dla mnie to tylko poglądowy filmik ...no chyba że komuś pomógł i z korzystał ,jeżeli można wiedzieć jak z waszym zawiasem ? solo i z plecakiem ?, i czy w ogóle zmieniacie zawias jeśli obciążacie ? podawajcie ustawiania jeśli to nie tajemnica


avator mogę jedynie podrzucić skany książki "Motocyklista doskonały" Jest tam co prawda napisane jak to się robi i jak się określa naprężenie amorków w zależności od wagi motocyklisty i w zależności o stylu i charakteru jazdy Jak by to Ciebie interesowało to daj @
Dzięki , ja tylko chciałem wiedzieć ,jak innym zeciarzom się jeździ, jak maja ustawiony zawias,może ktoś szuka problemu tam gdzie nie powinien, PW poszło.
OK


Motocyklista doskonały:
https://www.wetransfer.com/dl/ryifxyHN/4c7da8d3ee6223732472b3fd4a9c6323c304b352c7d61f009acc4d71cf9a1c92f310223a2a867cd
ustawienie zawiechy omowione w filmiku twist of the wrist,
Generalnie objeżdżam małym Zetem z początku produkcji i niestety pola do popisu tutaj zbyt wiele nie ma,jedynie wymienić olej lub wstawić progresywne sprężyny (albo wymienić zawiechę ),oczywiście mowa o przednim zawiasie (widelec teleskopowy, 41 mm śr. rur nośnych)
Co do tyłu jest regulacja napiecia wstępnego sprężyny i odbicia (UniTrak)......,to tyle ,a szkoda że Zecik nic nie dostał od suberbike'a w tej materii).
Niemniej jednak daje radę na drodze i dobrze się prowadzi. dnia Pią 23:18, 06 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Przeniesione z innego wątku:

"Jakiś czas temu zacząłem się interesować zawieszeniem mojego motocykla, jego właściwościami, parametrami, trochę zacząłem eksperymentować z ustawieniami. Poległem jednak już na początku, ponieważ nie mogłem ustawić właściwego sagu, tzn wartości, wg większości źródeł, mieszczą się w granicach 30-35 mm dla jazdy drogowej, oraz 25-30 mm dla jazdy sportowej - wartości z motocyklistą. Chodzi mi o różnice w skoku zawieszenia dokonaną na podstawie trzech parametrów:
1. zawieszenie całkowicie rozprężone, koła w powietrzu; 2. pomiar zawieszenia pod ciężarem samego motocykla; 3. pomiar zawieszenia motocykla z kierowcę w pełnym stroju, pozycja jak podczas jazdy.
Pierwsze pomiary były dziwne:
- tył 45mm, przy maksymalnie skręconej sprężynie,
- przód 36mm, przy maksymalnie skręconej sprężynie.
Serwisówka podaje, że standardowe zawieszenie jest ustawione pod motocyklistę o wadze 68kg - taki drobny japończyk, ja trochę odstaje wagowo od wzorca, niewiele, ale jednak. Biorąc pod uwagę, że motocykl ma już parę lat i że był użytkowany na polskich drogach postanowiłem wymienić sprężynę w tylnym amortyzatorze. Zamówiłem progresywną Hyper-Pro, w specyfikacji medium, chyba ok 90-95kg.
Po wymianie efekt był porażający już przy pierwszym kontakcie z motocyklem - usiadłem i motocykl leciutko się ugiął. Udało mi się ustawić sag z kierowcą na wartość 34mm, skręcając sprężynę jedynie w 1/3. Poprawa właściwości jezdnych zdumiewająca - motocykl stał się sztywny, stabilny i przede wszystkim przewidywalny. Ucierpiał komfort, ale tylko nieznacznie, za to zdecydowanie poprawiło się prowadzenie.
Po tym zabiegu uniósł się tył, co sprawiło, że większa masa poszła na przód i pomiar przedniego zawieszenia wskazał wartości 43mm, przy maksymalnie skręconych sprężynach. "

Sprężyny na przód są przygotowane i jak przetestuję, to dam znać.

Gdzieś był jeszcze poruszany wątek ciśnienia w tylnym amortyzatorze.

Nie wyczuwam różnicy w regulacji odbicia i mam ustawione w połowie zakresu. dnia Pią 23:27, 06 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy


Nie wyczuwam różnicy w regulacji odbicia i mam ustawione w połowie zakresu.

czyli masz ustawiony przód/tył w połowie zakresu? śmigasz po torze ustawiasz zawieszenie przed wjazdem na tor i czy te same ustawienia masz na publicznej drodze ? Generalnie mi chodzi jak są ustawione nasze zety i czy ktoś zmienia jak jedzie z plecakiem czy tam z bagażem, z wszystkimi poradami się zapoznałem, czyli wiem że lekko nie bedzie.
Ja mam w poliftowym Z750 tył sprężynę skręconą na maksa, odbicie do końca -1 obrót, przód olej jeszcze fabryczny, sprężyny na przedostatniej kresce, odbicie wkręcone do końca -3 kliknięcia, waga aktualnie 110kg. Ostatnio cały dzień latałem po jednej trasie z kluczem w kieszeni i kombinowałem, ale to jeszcze nie koniec, pewnie jeszcze skręcę sprężyny z przodu i może odbicie. Komfort na tym cierpi, ale turystycznie nie jeżdżę więc raczej mi to lata...
i takie odpowiedzi m chodziło ,
Dokładne regulacje będę robił zapewne w maju jak wyskoczę na tor, może wtedy wyczuję różnice przy regulacji odbicia i przy mocniejszym skręceniu sprężyn.
Moim zdaniem już samo ustawienie napięcia wstępnego, pozytywnie zmienia zachowanie i prowadzenie motocykla. Ma też wpływ na prześwit w zakręcie - trudniej przytrzeć podnóżkiem.
Do drogowej jazdy mam ustawiony tył w 1/3 zakresu napięcia, póki co - na starych sprężynach, przód skręcony na max. Do tego odbicie w połowie zakresu.
Nie jeżdżę z plecakiem.
Olej w lagach zgodny z serwisówką - nie ufam utwardzaniu zawieszenia za pomocą gęstszego oleju.
ja swoje sprezyny wkrecilem o jakies 2 mm i odbicie o kilka klikniec juz nie pamietam ile, ale napewno lepiej sie hamuje i jeszcze nie do konca sprawdzilem zachowania w zakretach przez pogode ale czuje poprawe moto mniej plywa.
Jeszcze bede zmienial tyl i dam znac jak chodzi
no i tak. pobawiłem się troszeczke w ustawienia zawiasu,opierałem się na pomocach z :
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Regulacja_zawieszenia
http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawieszen,w,motocyklu,9267.html
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/ustawienie-zawieszenia-motocyklowego,art17.html
http://www.scigacz.pl/Porady,8211,,ustawiamy,zawieszenie,tylne,4517.html
oraz kilka for internetowych różnych maści itp, filmach na YT,
niby to takie proste.. ale wiadomo... Dzisiaj pojeździłem troszkę i jest Ok , zawias pracuję jak należy ,w końcu to moje moto i zdrowie.
Wniosek : regulować zawias do obciążenia , przód jak i tył ( i tak większość będzie miała to w dupie, ) moto to nie samochód gdzie zawias jest na sztywno, wsiadam i jadę.. no proste ..nie .. ale nie w moto, zawodowcem nie jestem, a wmawiać herezji tez nie będę, decyzję zostawiam wam
Krzysiek jak przyjadę to sam ocenię na Bruśku jak się twój "tałzen" składa w winkle
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl